سيستم هاي مديريت محتوا

  تهيه كننده: زهرا درويشي ( كارشناس تكنولوژي و گروه هاي آموزشي-گروه كامپيوتر استان كردستان)

  در جهان حاضر، نقش و اهميت اطلاعات و اطلاع رساني پيوسته افزون مي گردد و در اين ميان، شبكه جهاني اينترنت از مهمترين ابزا اطلاع رساني و غني ترين گنجينه اطلاعات به حساب مي آيد كه به سرعت به محتواي اين منبع عظيم افزوده مي شود. اما توليد و عرضه محتواي الكترونيكي يك روي سكه مي باشد و روي ديگر آن مديريت اين اطلاعات رو به رشد است.

  مديريت محتوا به زبان ساده فرآيند جمع آوري، سازماندهي، دسته بندي و ساختار دهي منابع اطلاعاتي با هر نوع و هر قالبي است به طوري كه اين منابع بتوانند ذخيره، بازيابي، نشر، به روز رساني و مورد استفاده ي مجدد به روش و منظور مورد علاقه، قرار بگيرند.

  بنابراين " يك سيستم مديريت محتوا از ايجاد، مديريت، نشر، ارائه و شناسايي اطلاعات سازمان پشتيباني مي كند."

  در این مقاله موارد زیر را می خوانیم:

    مقدمه

    مفهوم CMS

    مديريت محتوا از طريق CMS

    تشريح عملكرد CMS

    ساخت محتوا ( Content Creation)

    مديريت محتوا ( CONTENT MANAGEMENT)

    نشر ( publshing)

    نمايش (Persentation)

    مزاياي CMS

    بسته ي نرم افزاري مديريت محتوا CMS و مولد سايت

مقاله فوق به صورت PDF است که می توانید فایل فوق را با کلیک بر روی عکس های زیر دانلود نمایید.

  Rightclick -> Save target as ...      مقاله سيستم هاي مديريت محتوا
  
  منبع:گاهنامه الکترونیکی دبیرخانه راهبری درس رایانه ی کشور - شماره 8، زمستان 88
  
  
back
طراحي شده توسط مرکز خدمات کامپيوتري دفتر برنامه ريزي و تاليف کتب درسي